DE EN FR ES PL

Niesamowite warzywa #1 Szpinak

Luty 16, 2017

Niesamowite warzywa #1 Szpinak

W ZIELENI SIŁA!

Powszechnie wiadomo, że Popeye zawdzięczał swoją siłę szpinakowi. Każda puszka z zieloną papką wywoływała u niego nagły przyrost mięśni i nadludzką siłę, dzięki której wygrywał wszelkie bijatyki!
Bajce towarzyszyło przekonanie o niebotycznych wręcz ilościach żelaza, których ów szpinak miał dostarczać. Była to pomyłka, która stała się koszmarem wielu tysięcy dzieci katowanych przez rodziców rozgotowaną, mdłą breją.
A wszystko to, przez jedno ‘0’ omyłkowo dodane przy zawartości żelaza do tabeli wartości odżywczych szpinaku.
Na szczęście tamte mroczne czasy już minęły. Mimo to szpinak nadal pozostał jednym z najzdrowszych pokarmów świata (ale nie ze względu na żelazo). Stworzyliśmy apetyczny, soczyście zielony, liofilizowany szpinak w formie proszku, który w niczym nie przypomina brei sprzed lat, a jego wartości odżywcze Cię zaskoczą! Ekologiczny liofilizowany szpinak w proszku LYOFOOD znajdzie tysiące przepysznych zastosowań w kuchni


NIEPOZORNY TYPEK

Przyglądając się szpinakowi (Spinacia oleracea) z bliska, można by pomyśleć, że należy on do rodziny zielonych warzyw liściastych, ale nic bardziej mylnego! Szpinak pochodzi z rodziny roślin szarłatowatych (Amaranthaceae) lub komosowatych (Chenopodiaceae) czyli z tej samej, co burak ćwikłowy i burak liściowy (szarłatowate) oraz quinoa (komosa ryżowa) i amarantus (komosowate). Spinacia oleracea występuje w kilku różnych kształtach: pofałdowanym, gładkim i mieszanym. Ponadto, występuje w różnych odmianach kolorystycznych – od zielonego do purpurowego.

 

ELEKTRYZUJĄCA MOC CHLOROFILU

I to właśnie dzięki temu zielonemu kolorowi zyskujemy chlorofiljedną 
z najbardziej dobroczynnych substancji występujących w naturze. Zarówno LYO szpinak, jak Ii pokrzywa oraz jarmuż są jego bogatym źródłem – żeby uzyskać maksymalną korzyść z preparatów chlorofilowych zaleca się spożywanie go z różnych źródeł, my polecamy wszystkie trzy zielone proszki LYO POWDERS.
Chlorofil jest nazywany ‘zieloną krwią’ roślin, ponieważ jego budowa jest zbliżona do hemoglobiny – bardzo ważnego barwnika krwi odpowiadającego za transport tlenu w organizmie. Dzięki temu, poprawia strukturę i właściwości krwi ludzkiej, a wspólnie z żelazem i witaminą C ze szpinaku, wspomaga leczenie anemii. Ta właściwość jest szczególnie pomocna sportowcom, ponieważ przez większą eksploatację organizmu ich organy potrzebują większego natlenienia, a ich czerwone krwinki są częściej zużywane, niż w przypadku osób rzadziej uprawiających sport.
Chlorofil absorbuje światło słoneczne w roślinach i przekształca je w energie. Stanowi coś w rodzaju magazynu mocy słonecznej, wspomagającej oczyszczanie organizmu.
Co ważne dla osób zestresowanych, w biegu i odżywiających się przeciętnie, chlorofil wspomaga funkcjonowanie wątroby i aktywuje enzymy w kierunku wytwarzania witamin E, A i K. Czyli, krótko mówiąc jest idealnym narzędziem do detoxu organizmu: : usuwa nieprzyjemny oddech i przykry zapach ciała, usuwa pozostałości po lekach, przeciwdziała toksynom poprzez dezaktywację wielu kancerogenów (substancji powodujących raka) – wykazuje działanie przeciwnowotworowe. Działa przeciwzapalnie we wszelkich problemach ze skórą, błonami śluzowymi (m.in. w gardle, żołądku, jelitach), a także ze stawami czy trzustką. Wspomaga rozwój korzystnej flory bakteryjnej jelit – jest to kluczowe, dla zachowania dobrego zdrowia!

DLA URODY I SILNEGO CIAŁA

Szpinak zawiera duże ilości witamin A i K oraz kwasu foliowego i białka. Chlorofil ma zdolność aktywowania enzymów, które pozwalają syntetyzować witaminy E i K oraz pomagają w uwalnianiu i przyswajaniu witaminy A. Witaminy te, obok dużych ilości kwasu foliowego, mają duże znaczenie we wzmacnianiu systemu odpornościowego, właściwym metabolizowaniu i przyswajaniu białka 
z pożywienia, oraz w budowie i naprawie kości, zębów, włosów, paznokci, skóry, błon śluzowych.

Ponadto witamina A, razem z luteiną i zeaksantyną, przyczyniają się do poprawy wzroku – jest to szczególnie ważne dla osób dużo pracujących, szczególnie przy komputerze, w skupieniu, a także wielogodzinnych kierowców.

APETYT NA SŁODYCZE, A ZDROWE KOŚCI

Wszyscy dobrze znamy dawne surrealne hasło „cukier wzmacnia kości i krzepi”. Co prawda nie negujemy jedzenia czekolady – gorzka zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy i magnezu, ale również cukru, a ten w nadmiarze szkodzi. Szpinak za to, w przeciwieństwie do cukru, jest bogatym źródłem magnezu, który pełni istotną rolę w metabolizmie wapnia, będącym jednym z głównych składników budujących zęby i kości. Ponadto działają one kojąco na układ nerwowy dzięki czemu nie ma potrzeby stosować ‘słodyczowej terapii na skołatane nerwy’.


WSZYSTKO Z UMIAREM

Należy pamiętać, że każde zielone pożywienie zawiera chlorofil i wiele dobroczynnych substancji, zbliżonych działaniem do szpinaku. Ze względu 
na zawartość kwasu szczawiowego, na szpinak powinny uważać osoby z niedoborem minerałów, tendencją do biegunek, kłopotami z nerkami, artretyzmem, czy tarczycą. W takich przypadkach polecamy proszki LYOFOOD: z jarmużu oraz pokrzywy.


WSZECHSTRONNE ZASTOSOWANIE

Szpinak LYOFOOD odznacza się bardzo neutralnym, delikatnie słodkawo-ziołowym smakiem i wyjątkowo wysoką zawartością składników odżywczych dzięki liofilizacji w niskich temperaturach. Tego proszku możesz używać zarówno na słodko jak i na słono! Dodaj go do jogurtów, koktajli, twarożków, zup, ciast, kremów, past, wrapów, naleśników, pesto, dressingów, posypuj sałatki, kanapki, ryże, kasze, makarony i wszystko to, co podpowie Ci wyobraźnia.

Autorką tekstu jest dietetyk Dominika Molenda

Materiały prasowe LYOFOOD


 





Zostaw komentarz